A történet A produkcióról SzereplQk Alkotók Fotók
BETTY THOMAS (rendező/producer) rendezői életművének legutóbbi két gyöngyszeme a 28 nap (28 Days) Sandra Bullockkal, és a Dr. Dolittle (Dr. Dolittle). Korábban ő rendezte többek közt a Howard Stern életét feldolgozó Intim részeket (Private Parts), a Brady családot (The Brady Bunch Movie), továbbá az Only You – Egyedül téged (Only You) és a Joyce diadala (My Breast) című vígjátékokat.
Thomas tévérendezőnek is kiváló, amit a “Dream On,” című komédiasorozat rendezésért elnyert Emmy-díj és CableACE Awards is bizonyít. Első Emmy-díját azonban nem rendezőként kapta, hanem színészként, mégpedig Lucy Bates őrmester megformálásáért a „Hill Street Blues” című tévésorozatban.

MARIANNE WIBBERLEY ÉS CORMAC WIBBERLEY (forgatókönyvírók) névrokonsága nem a véletlen műve: házaspárról van szó, akik a középiskolában szerettek egymásba, és egyetemre is együtt jártak; Cormac közgazdaságtant, Marianne pedig matematikát, majd filmművészetet tanult az UCLA-én. 1993-ban sikerült első közös forgatókönyvüket eladniuk a Disneynek, azóta együtt dolgoznak. Legnagyobb dobásuk A hatodik napon (The Sixth Day) című Arnold Schwarzenegger-thriller forgatókönyve volt, de ők írták a „Charlie’s Angels 2” és ”Bad Boys 2” könyvét is. Jelenleg az „I Dream of Jeannie” könyvén dolgoznak a Columbia Pictures számára.
Wibberley-ék South Bay-ben élnek tízéves lányukkal, kutyájukkal, cicájukkal, és néhány aranyhalukkal.

JAY SCHERICK ÉS DAVID RONN (forgatókönyvírók) egy New York-i bartercég jól fizetett, ámde unatkozó alkalmazottaiként kezdtek közösen forgatókönyveket barkácsolni. Írásműveik olyan tetszést arattak az NBC-nél, hogy Scherickék rövidesen a „Mr. Rhodes” komédiasorozat forgatókönyvíró-csapatában találták magukat. Később az ABC „Spin City”-jét írták, sőt, idővel a sorozat produceri munkáit is átvették. Jelenleg a Touchstone Television számára készítenek elő egy show-t.
Filmes munkáik közül már mozikba került „Serving Sara” című romantikus komédia Matthew Perry-vel and Elizabeth Hurley-vel, és nemsokára bemutatják a”National Security” című Martin Lawrence-vígjátékot is.
A forgatókönyvírás mellett mindketten tanulnak: Jay Scherick a Harvardon, David Ronn a New York-i Egyetemen csiszolja tudását.

JENNO TOPPING (producer) Betty Thomas társa a Tall Trees filmgyártó vállalkozásban. Ő volt a producere a Buli az élet (Can’t Hardly Wait) című Jennifer Love Hewitt-vígjátéknak, és az ügyvezető producere a Charlie angyalainak (Charlie’s Angels). A Betty Thomas rendezte filmek közül többen is közreműködött: A Brady családnak társproducere, a Dr.. Dolittle-nek ügyvezető producere, a 28 napnak producere volt. Topping jelenleg a Charlie angyalai folytatásán és a „Surviving Christmas” című Ben Affleck-komédián dolgozik.
Mielőtt Thomassal társult volna, a HBO Pictures alelnökeként dolgozott, ő volt a felelőse többek között a "The Second Civil War," a "Crime of the Century," és az Emmy- és Golden Globe-díjas Raszputyin (Rasputin) című filmeknek.

MARIO KASSAR (producer) a nemzetközi filmipar egyik nagy ötletembere, akinek a nevéhez olyan sikerfilmek fűződnek, mint a Rambo-sorozat, a Terminátor 2. – Az ítélet napja (Terminator 2 -- Judgement Day), az Elemi ösztön (Basic Instinct), Az emlékmás (Total Recall) a Cliffhanger -- Függő játszma ( Cliffhanger) és a Csillagkapu (Stargate). A filmek, melyeknek producere vagy ügyvezető producere volt, máig több mint két milliárd dollár bevételt termeltek.
Kassar 1976-ban Andy Vajnával létrehozta a Carolcót, amely néhány éven belül az egyik legnagyobb független filmgyártó céggé nőtte ki magát. Első munkájukkal mindjárt filmtörténetet írtak: az Első vérben (First Blood) bemutatkozott az új amerikai szuperhős, John Rambo. A Sylvester Stallone-film világszerte tarolt a mozikban, és összesen 120 millió dollárt jövedelmezett.
Kassar és Andrew Vajna volt az ügyvezető producere Alan Parker Angyalszívének (Angel Heart) és a Rambo 3.-nak (Rambo III). Ők jegyezték továbbá a Zenélő doboz (Music Box), A Hold hegyei ( Mountains of the Moon), Az emlékmás, az Air America ( Air America), a Hajszál híján ( Narrow Margin) és a Jákob lajtorjája (Jacob’s Ladder) című filmeket.
1989-ben Kassar a Carolco egyszemélyi elnöke lett. Ezután olyan filmek ügyvezető producere volt, mint a legjobb női alakítás és a legjobb női epizódalakítás kategóriájában Oscar-díjra jelölt Rózsa és tövis (Ramgling Rose), a The Doors (The Doors), a Terminátor 2. (amely több, mint 500 millió dollárt jövedelmezett és négy Oscart kapott), az Elemi ösztön (amelyet két kategóriában jelöltek Oscar-díjra), a Tökéletes katona (Universal Solider), és a Cliffhanger -- Függő játszáma (amely két Oscar-jelölést kapott).
Az Oscar-díjas rendezővel, Sir Richard Attenboroughval Kassar elkészítette a Chaplint (Chaplin), amelyet három kategóriában nomináltak Oscar-díjra, és ugyancsak háromban Golden Globe-ra.
Kassar volt az ügyvezető producere a Csillagkapunak (amelyet az Academy of Science Fiction, Horror and Fantasy a legjobb sci-fi-filmnek nevezett), Paul Verhoven Showgirlsének (Showgirls), továbbá Adrian Lyne nagy vihart kavart Lolitájának (Lolita).
Nemrégiben pedig Kassar újból társult korábbi partnerével, Andy Vajnával: céljuk, hogy az eseményekre frissen reflektáló, nagyszerű új filmekkel lepjék meg a világ mozirajongóit.

ANDY VAJNA (producer) a nemzetközi filmipar egyik legtapasztaltabb és legelkötelezettebb producere, a filmfinanszírozás, -gyártás és –forgalmazás kiváló szakértője. A magyar származású Vajna mozik felvásárlásával kezdte filmes pályafutását a Távol-Keleten. Hong Kongban Panasia Films néven virágzó céget hozott létre, amely filmek forgalmazásával, beszerzésével és bemutatásával foglalkozott.
Miután 1976-ban eladta a Panasiát Raymond Chow Golden Harvest Company-jának, Mario Kassarral létrehozta a filmek nemzetközi eladására, finanszírozására és forgalmazására specializálódott Carolcót, amely néhány éven belül az egyik legnagyobb független filmes vállalkozássá nőtte ki magát.
1982-ben Vajna megalapította az American Film Marketing Associationt, amelynek elnöki posztját is ő maga töltötte be. Ugyanebben az évben Vajna és Kassar elkészítette első közös filmjét, a Rambo – Első vériget. A film világszerte elképesztő sikert aratott, és 120 millió dollárt jövedelmezett, a Carolcót pedig egy csapásra a filmipar élvonalába röpítette. A folytatás, az 1985-ös Rambo 2 – Első vér 2. (Rambo II - First Blood Part II) a maga 300 millió dolláros bevételével még az első rész anyagi sikerét is felülmúlta, és az időszak egyik legjövedelmezőbb filmjeként került be az annalesekbe.
Kassarral együtt Vajna volt az ügyvezető producere Alan Parker Angyalszívének, és a Rambo 3.-nak, továbbá a Zenélő doboznak, A Hold hegyeinek, az Emlékmásnak, az Air Americának, a Hajszál híjánnak és a Jákob lajtorjájának..
1989-ben Vajna eladta Carolco-beli érdekeltségeit, és megalapította a Cinergi Productions Inc. filmgyártó és -forgalmazó céget. Üzleti terve részeként a Cinergi az Egyesült Államokra, Kanadára és Latin-Amerikára vonatkozó forgalmazási szövetséget kötött a The Walt Disney Company-val.
A Cinergi első produkciója, a Medicine Man (Medicine Man) volt az Oscar-díjas Sean Conneryvel. 1993 karácsonyán mutatták be a Tombstone – Halott várost (Tombstone) Kurt Russellel és Val Kilmerrel a főszerepben. 1994 a Cinergi a Reneszánsz emberrel (Renaissance Man) és Az éj színe (Color of Night) című, Bruce Willis-filmmel jelentkezett. 1995 nyarán két Cinergi-film, a Judge bíró Judge Dredd) és a Die Hard 3 – Az élet mindig drága (Hard With a Vengeance) került a mozikba; utóbbi több, mint 365 millió dollár bevételt termelt. 1995-ben a Cinergit A skarlát betű (The Scarlet Letter) és az Antony Hopkins főszereplésével készült Nixon (Nixon) képviselte, amelyet négy kategóriában jelölték Oscar-díjra.
A következő évben a Cinergi bemutatta az Evitát (Evita) Madonnával és Antonio Banderasszal a főszerepben. Az Alan Parker rendezte film 1996-ban elnyerte a legjobb filmnek járó Golden Globe-díjat.
1998-ban Andrew Vajna a nyilvános részvények felvásárlásával magánkézbe vette a Cinergit. Ezután újra társult korábbi partnerével, Marion Kassarral, hogy a mozinézők legnagyobb örömére felújítsák együttműködésüket. Nemrég fejezték be a Terminátor-sorozat harmadik részét, a „T3 – Rise of the Machines”-t, a főszerepben természetesen Arnold Schwarzeneggerrel.

OLIVER WOOD (operatőr) a lendületes akciófilmektől a komédiákon át a pszichológiai drámákig minden műfajban otthonosan mozog. Karrierjét Leonard Kastle fekete-fehér kultuszfilmjével, a „The Honeymoon Killers”-szel kezdte, majd olyan kisköltségvetésű filmeket fotografált, mint a „Don’t Go in the House” és Amos Poe „Alphabet City”-je. Ezután a “Miami Vice” című tévésorozat operatőreként egyszer s mindenkorra megváltoztatta a tévésorozatokkal szemben támasztott vizuális követelményeket. Munkája annyira lenyűgözte Renny Harlin rendezőt, hogy Woodot kérte fel Die Hard 2. (Die Hard 2.) operatőrének.
Wood azóta a legkülönbözőbb műfajokban dolgozott. Néhány filmcím az életművéből: Bill és Ted haláli túrája (Bill and Ted’s Bogus Journey), Mindent a győzelemért (Rudy), Apáca show 2. (Sister Act 2: Back in the Habit), Végsebesség (Terminal Velocity), Két nap a völgyben ( 2 Days in the Valley), Ál/Arc (Face/Off), Halálkanyar (Switchback), Joe, az óriásgorilla (Mighty Joe Young), A Bourne rejtély (The Bourne Identity). Wood nemrég fejezte be a Columbia Picturesnél a „National Security”-t és jelenleg a Bolondos péntek (Freaky Friday) remake-jét forgatja..

RICHARD GIBBS (zeneszerző) a Boston-i Berkley College of Musicban szerzett zeneszerzői diplomát. 1980-tól 1984-ig az Oingo Boingo nevű együttes zongoristája volt, és többek között a Kornnal, Chaka Khannal, a Staples Singers-szel, Maxine Nightingale-lel és Tom Jones-szal lépett fel, stúdiózenészként pedig Robert Palmer, Tom Waits, a Poco, Melissa Etheridge, a War, Stan Ridgeway, Victor Feldman, a Living in a Box és a Boy Meets Girl lemezfelvételeinél közreműködött..
Filmzeneszerzőként ő jegyzi a Dr. Dolittle, a Gagyi Mami (Big Momma's House), a 28 nap, a Tíz dolog, amit utálok benned (10 Things I Hate About You) és a Mondhatsz bármit (Say Anything) zenéjét, továbbá Jonathan Davis-szel közösen a Kárhozottak királynője (Queen of the Damned) zenéjét és dalait..
Az első évben ő írta a Simpson család (The Simpsons) című rajzfilmsorozat zenéjét, és komponistaként illetve zenei rendezőként dolgozott a "The Tracey Ullman Show"-ban és a "Muppets Tonight!"-ban; utóbbinak a főcímzenéjét is ő szerezte.
Richard Malibuban él feleségével és három gyerekével; szabadidejében sakkozik és szörföl.