A történet A produkcióról SzereplQk Alkotók Fotók
 
A Most már elég egy asszonyról szól, aki nem tűri tovább férje zsarnokoskodását; harcba száll a férfival, s ebben a küzdelemben szellemileg és fizikailag is megacélozódik: egyszerű anyából igazi harcossá válik, aki kislányáért mindenre képes.
„Imádtam a forgatókönyvet: egyfajta női Rocky-történetet láttam benne, amely azonban sokkal közelebb áll a hétköznapok valóságához” – meséli Slim megformálója, az ünnepelt filmsztár és popdíva, Jennifer Lopez. „Slim a film elején egyszerű pincérnő, aki férjhez megy a tökéletes férfihez. Aztán elveszít mindent, és iszonyatosan meg kell küzdenie azért, hogy ismét maga irányíthassa életét. Lenyűgözött a figura bátorsága és a lelkiereje.”
A krimi forgatókönyvét jegyző Nicholas Kazan szerint telitalálat volt Lopezre osztani Slim szerepét. „Jennifer rendkívül erős személyiség, aki hallatlan életerővel töltötte meg a figurát. És ami még fontosabb, képes volt hitelesen megjeleníteni az asszony belső fejlődésének minden fázisát. Az ő játékát látva pontosan értjük, hogy Slimnek nincs más választása, mint felvenni a kesztyűt.”
A túlélésért harcoló Slimnek nem csak gondolkodásmódját és egész világszemléletét kell átformálnia, hanem saját testét is: az asszony kiképző táborba vonul, hogy megtanulja, miként szállhat szembe mindenre elszánt üldözőjével. A szerepre készülődvén Jennifer Lopez maga is átesett ezen a kőkemény harcművészeti kiképzésen. „Roppant tanulságos volt, élveztem minden percét -- emlékezik a kíméletlen tréningre Lopez. -- Bár a férfiak nagyobbak és fizikailag erősebbek, léteznek bizonyos technikák, amelyekkel egy nő föléjük kerekedhet. Slim a táborban megérti, hogy igenis győzhet: megvan benne az erő, amivel legyőzheti a belső ellenséget, a félelmet, és a külsőt, a férjét.”
Lopez a Krav Maga stílusba nyert beavatást, amelyet a világ egyik legveszélyesebb és leghatékonyabb harcművészeti stílusának tartanak. A Krav Magát eredetileg az izraeli hadsereg számára fejlesztették ki, kifejezetten szem előtt tartva a női katonák igényeit. Lopezt Wade Allen harcművészeti szakértő edzette, szoros összhangban a kaszkadőrjelenetek felelősével, Simon Crane-nel . (Korábban mellesleg Angelina Jolie-t is Crane készítette fel a Tomb Rider komoly fizikai megpróbáltatásokkal járó főszerepére.) Allen a következőképpen foglalta össze Lopeznek a Krav Maga filozófiáját: „Egyetlen szabály van: használj fel minden eszközt, ami a kezed ügyébe esik.”
Az önvédelmi fogásokat gyilkosan kemény erőnlétfejlesztő gyakorlatokat kombináló Krav Maga egyébként testedzési módszernek is kiváló: nem véletlen, hogy manapság ez az egyik legdinamikusabban fejlődő fitness irányzat Amerikában. A stílus 1981-ben jelent meg az Egyesült Államokban, és gyakorlatias megközelítésével gyorsan kivívta a rendőri szervek és a harcművészek elismerését. Rendszere az emberi test ösztönös mozdulataira és természetes reflexeire épít, és helyzetei a mindennapi élet olyan konfliktusait utánozzák, amelyekben a küzdő felek félelme, idegessége és fáradsága mind-mind fontos szerepet játszik a küzdelem végkimenetelében.
Lopez nem ijedt meg a fizikai kihívásoktól. „Nagyon komolyan vette a feladatokat, és félelmetes tempóban fejlődött -- meséli Crane. – A kiképzés végén eljutott arra a szintre, hogy a filmben látható akciójelenetek 95 százalékát maga tudta végrehajtani.”
A színésznő így összegez: „A Krav Maga lényege, hogy magadban találd meg az erőt. És ez az, ami Slimet igazából átformálja.”


BARÁTOK ÉS ELLENSÉGEK

A macska-egér játék másik szereplője egy olyan férfi, akit a film elején elbűvölően kedves vőlegényként ismerünk meg, és ebből a szeretnivaló figurából a szemünk láttára válik könyörtelen, agyafúrt üldözővé, amikor Slim megpróbál kilépni a házasságból. Ezt a férfit Billy Campbell alakítja, akit a világszerte népszerű „Once and Again” tökéletes férjeként zártak szívükbe a tévénézők. Campbell roppantul élvezte a kirándulást az újfajta szerepkörbe.
„Üdítő élmény olyasvalakit játszani, aki nem egyszerűen kedves” vallja be Champbell. „És hogy épp Jennifer ellenében játszhattam el a rossz fiút, ez volt a hab a tortán”.
Campbell mélyen beleásta magát Mitch pszichéjébe, és amit ott talált, őszintén megrémisztette. „Mitch olyasfajta fickó, aki azt hiszi, bárkivel bármit megtehet. Nem ismer határokat. Attól igazán veszedelmes, hogy tökéletesen hamis az önképe: szentül hiszi, hogy ő tulajdonképpen egy rém rendes srác, és nem is próbálja megzabolázni azt a szörnyeteget, aki a személyiség csillogó máza mögött lakozik.”
Rob Cowan producer beavat a szereplőválogatás titkaiba: „Mitch figurájában az a trükk, hogy miközben ez egy átkozottul gonosz figura, a közönségnek ugyanúgy „bele kell szeretnie”, mint Slimnek. Billy Champbell azért volt tökéletes választás, mert nála kedvesebb, bűbájosabb fickót keresve se találni. Annál nagyobb a meglepetés, amikor egy pillanat alatt gyökeresen megváltozik – ez a kontraszt még ijesztőbbé teszi a figuráját.”
Férje elleni háborújában Slim egyedül barátnőjétől, a hűséges Ginnytől várhat lelki támogatást. A lány alakítója, Julietta Lewis így értelmezi a film címét: „Van egy pillanat, amikor betelik a pohár, amikor már valóban elég – és Slim eljut ide. Nem hajlandó tovább játszani az áldozat szerepét, és -- történjen bármi is – felborítja a táblát.”
Lewis a forgatókönyvből különösen azt a részt szerette, amely Slim magára találását mutatja be. „Az ember itt érti meg, milyen poklokon ment keresztül ez a nő, és miben gyökerezik az ereje. Ez több, mint izgalmas: ez felemelő és erőt adó élmény.„

A Most már elég különleges helyet foglal el Nicholas Kazan forgatókönyvíró életművében. Kazan rutinos szerző, akit a Klaus Von Bulow perén alapuló A szerencse forgandó (Reversal of Fortune) forgatókönyvéért egyszer már Oscar-díjra is jelöltek, ezt az új könyvet azonban nem a tőle megszokott aprólékos munkával, hanem szinte egyetlen lendülettel írta meg. Ez az eruptív erő átüt a művön, és alighanem ez fogta meg Irwin Winkler és Rob Cowan producereket is, akik a sztori elolvasása után azonnal tudták: ez az a könyv, amire régóta vártak.
„Hétköznapi nőkből ritkán lesznek a mozivásznon hősök. Ez a forgatókönyv igazi ritkaság: végre egy izgalmas, cselekményes, szórakoztató krimi, amely egy asszony győzedelmes harcát meséli el.” – indokolja lelkesedésüket Rob Cowan.
Ami a rendezőt illeti, Cowan és Winkler az első pillanattól fog egyetlen személyben gondolkodott: Michael Aptedet, az ünnepelt dokumentum- és játékfilmrendezőt akarták megszerezni, aki eddig szinte már minden filmes műfajban bizonyította jártasságát. Apted szerteágazó munkássága valóban lenyűgöző: A világ nem elég című James Bond-kasszasikert éppúgy ő rendezte, mint A szénbányász lánya című Oscar díjas társadalmi drámát, vagy az állatok jogai mellett ékes szavakkal érvelő Gorillák a ködbent. „Olyasvalakit kerestünk, aki eredeti módon közelít a forgatókönyv krimi-elemeihez, ugyanakkor a történetben megpendített társadalmi kérdéseket sem hanyagolja el. – meséli Cowan. -- Michael tökéletes volt a számunkra. A legutóbbi Bond-filmmel bizonyította, hogy mindent tud a feszültségteremtés művészetéről. Korábbi munkáiból az is kiderült, hogy elmélyült drámai alakításokra képes ösztönözni az elkényeztetett hollywoodi sztárokat. Ráadásul komoly dokumentumfilmes tapasztalattal rendelkezik, ami a sztori társadalmi beágyazottsága miatt tűnt fontosnak. Szóval egyértelmű volt: ő a mi emberünk.”
Miután a stáb és szereplőgárda összeállt, megkezdődtek a felvételek. A hitelesség érdekében a munka jórészt eredeti helyszíneken zajlott, úgyhogy a forgatás első szakaszában a filmkészítők valósággal beszáguldozták Dél-Californiát: dolgoztak Los Angeles belvárosában, a Marina Del Rey-i jachtkikötőben, a Santa Monica-i strandon, egy lepusztult motelben a Hollywood Sugárúton, a Los Angelesi repülőtér forgalmas terminálján, valamint Pacific Palisades, Brentwood és Pasadena elegáns villanegyedeiben.
A stáb ezután Seattle-be tette át székhelyét, és az Olympic-félsziget északi részén lévő festői Port Towsendben, valamint Gig Harborban, folytatta a munkát. A Port Towsend-beli Worden Erődben rögzítették filmszalagra Lopez harcművészeti kiképzését. Forgattak Seattle két leghíresebb épületében is, a csodás panorámájú, 180 méter magas Space Needle-ben, és a Fran Gehry tervezte Experience Music Projectben. Végül San Franciscóba vonultak át, ahol két napot forgattak. Fontos jeleneteket rögzítettek a 7. mólónál, ahonnan pazar kilátás nyílik a városra és a Golden Gate hídra, a forgalmas Columbus Streeten, és a dombokra felkapaszkodó Kearny Street festői lépcsőin. De lélekben már az egész csapat a zárójelenetre készült, ahol Slim a hosszú út végére ér, és vadból vadásszá válik…
A nagy összecsapás koreográfiáját Michael Apted Simon Crane-nel tervezte meg. „A feladat azért volt különlegesen nehéz – magyarázza Crane, -- mert Michael maximális hitelességre és realizmusra törekedett. Azt akarta, hogy a nézők szinte a testükön érezzenek minden ütést és rúgást. Nem valamiféle mívesen megkoreografált harcművészeti balettet várt el tőlem, az tökéletesen idegen lett volna a szereplőktől. Az volt a célunk, hogy az akciókban a figurák személyisége is kifejezésre jusson. Ebben a zárójelenetben Slim veszedelmesen messzire megy el, de azt szerettük volna, ha a közönség mindvégig vele tart -- megérti, miken ment keresztül ez az asszony, miből táplálkozik haragja és elszántsága, s miért hozza meg végső döntését.”